Aanvraag van Verbraeken Infra voor de inname van het openbaar domein tijdens de uitvoering van nutswerken in de Puttestraat, de Sint-Jansstraat en de Kapellestraat
- Artikel 130bis van de Nieuwe Gemeentewet over de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen voor de tijdelijke politieverordeningen op het wegverkeer.
- Artikel 286 §1,°1 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 over de bekendmaking van reglementen en verordeningen van het college en de raad door de burgemeester via de webtoepassing van de gemeente.
- Artikel 287 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 over de bekendmaking van besluiten.
- Het koninklijk besluit van 1 december 1975 over het algemeen reglement van de politie van het wegverkeer.
- Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 over de plaatsing van verkeersborden.
- Het ministerieel besluit van 7 mei 1977 over het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg.
- De algemene omzendbrief over wegsignalisatie.
- Het raadbesluit van 22 december 2022 over het aangepast belastingreglement voor de inname van het openbaar domein.
- Het raadbesluit van 23 februari 2023 over de aanpassing van het belastingreglement voor de inname van het openbaar domein.
- Het collegebesluit van 31 oktober 2016 voor de goedkeuring van het voorstel wijziging werkingskader voor de inname van het openbaar domein.
- Het collegebesluit van 22 februari 2021 voor de toelating aan Proximus voor de uitrol van Fiber to the home netwerk.
- Het collegebesluit van 4 april 2022 over de principiële goedkeuring van het FIBER-plan van Proximus voor het centrum van Tervuren.
Verbraeken Infra wenst in opdracht van Proximus vanaf 13 september 2024 9 uur tot en met 27 september 2024 15.30 uur gevelwerken uit te voeren in de Puttestraat, Sint-Jansstraat en Kapellestraat.
Voor de nutswerken zijn er tijdelijke verkeers- en veiligheidsmaatregelen nodig:
Tijdens de uitvoering van deze werkzaamheden dient Verbraeken Infra rekening te houden met de voorbehouden parkeerplaatsen voor personen met een handicap op de volgende locaties:
Voorbehouden parkeerplaatsen voor personen met een handicap |
|
De nutswerken vormen geen conflict met andere evenementen of innamen van het openbaar domein.
De aanvrager is verantwoordelijk voor:
De inname mag geen hinder veroorzaken voor de toegankelijkheid van de naastliggende handelszaken en de toegankelijkheid van de woningen.
De signalisatie moet geplaatst worden volgens het standaardbestek 250 en mag geen extra hinder vormen voor de weggebruikers.
Op de openbare weg moet minimum 3,5 meter vrije doorgang blijven voor het verkeer, uitgezonderd tijdens de goedgekeurde afsluitingen van de rijbaan.
Wanneer de rijbaan wordt afgesloten dient deze, bij noodgevallen, binnen de 5 minuten terug opengesteld te worden voor prioritaire voertuigen. Er moeten voldoende rijplaten op de werf aanwezig zijn.
Er dient permanent een Nederlandstalige persoon op de werf aanwezig te zijn.
Deze gemeentelijke verordening is enkel geldig nadat men een toelating ontvangt van alle betrokken wegbeheerders.
Er is een gunstig advies van:
Artikel 1. Het college stelt een gemeentelijke verordening vast voor de inname van het openbaar domein en het wijzigen van de verkeerssituatie in de Puttestraat, Sint-Jansstraat en Kapellestraat tijdens de uitvoering van nutswerken vanaf 13 september 2024 9 uur tot en met 27 september 2024 15.30 uur.
Artikel 2. Verkeerstechnische maatregelen:
verkeersmaatregelen |
datum |
locatie signalisatie |
omschrijving signalisatie |
Inname van één voetpad, parkeerzones en de helft van de rijbaan voor het inrichten van een werfzone en de uitvoering van werkzaamheden:
De werkzaamheden mogen enkel uitgevoerd worden tussen 9 uur en 15.30 uur.
|
Vanaf 13 september 2024 tot en met 27 september 2024
|
|
Zoals vermeld op bijgevoegde signalisatieplanen die integraal deel uitmaken van deze toelating. |
Parkeerverbod in de omgeving van de werfzone. |
|
Artikel 3. De firma Verbraeken Infra heeft volgende verplichtingen: