Terug
Gepubliceerd op 01/10/2021

Notulen  OCMW-raad

do 26/08/2021 - 20:30 De Eik
Aanwezig: Hugo Vankelecom, voorzitter
Marc Charlier, Bram Peters, Kristina Eyskens, Werner Aerts, Sofie Lombaert, Lut Kint, Monica Bruylandt-Van de Velde, Mario Van Rossum, Mark Van Roy, Dirk De Vos, Willy Roeykens, Robert Steuts, Geoffroy de Schaetzen, Bram Bartholomees, Omer Graulus, Sebastiaan Coudré, Thomas Geyns, Elmo Peeters, Serge Liesenborghs, Yvette Schepers, Geoffroy de Visscher, Nadine Gabet, Kelly Merckx, Ineke Casier, raadsleden
Ilse Vandenbemd, algemeen directeur waarnemend
Verontschuldigd: Christine Tinlot, Jan Trappeniers, raadsleden
Dirk Stoffelen, algemeen directeur waarnemend
  • Openbaar

    • Interne zaken - Secretariaat

      • Goedkeuring van de notulen van de OCMW-raad van 24 juni 2021

        Aanwezig: Hugo Vankelecom, voorzitter
        Marc Charlier, Bram Peters, Kristina Eyskens, Werner Aerts, Sofie Lombaert, Lut Kint, Monica Bruylandt-Van de Velde, Mario Van Rossum, Mark Van Roy, Dirk De Vos, Willy Roeykens, Robert Steuts, Geoffroy de Schaetzen, Bram Bartholomees, Omer Graulus, Sebastiaan Coudré, Thomas Geyns, Elmo Peeters, Serge Liesenborghs, Yvette Schepers, Geoffroy de Visscher, Nadine Gabet, Kelly Merckx, Ineke Casier, raadsleden
        Ilse Vandenbemd, algemeen directeur waarnemend
        Verontschuldigd: Christine Tinlot, Jan Trappeniers, raadsleden
        Dirk Stoffelen, algemeen directeur waarnemend

        De raad keurt de notulen goed.

        Regelgeving

        Artikelen 32 en 33 van het huishoudelijk reglement van de OCMW-raad
        Artikel 32. §1. - De notulen van de OCMW-raad vermelden, in chronologische volgorde, alle besproken onderwerpen, alsook het gevolg dat gegeven werd aan die punten waarover de OCMW-raad geen beslissing heeft genomen.
        Zij maken eveneens duidelijk melding van alle beslissingen. Behalve bij geheime stemming of bij unanimiteit, vermelden de notulen voor elk raadslid of hij/zij voor of tegen het voorstel heeft gestemd of zich onthield. 
        § 2. - Het zittingsverslag wordt vervangen door een audio-opname van de openbare zitting van de OCMW-raad. Deze audio-opname wordt op de website gepubliceerd.
        § 3. - Als de OCMW-raad een aangelegenheid overeenkomstig artikel 4, §2 en artikel 5 van dit reglement in besloten vergadering behandelt, vermelden de notulen alleen de beslissingen en wordt er geen audio-opname gemaakt.
        Artikel 33. §1. - De notulen van de vergadering van de OCMW-raad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld overeenkomstig de bepalingen van artikel 277 en 278 van het decreet over het lokaal bestuur.
        § 2. - De notulen van de vorige vergadering zijn, behalve in spoedeisende gevallen, ten minste acht dagen voor de vergadering ter beschikking via het intranet.
        § 3. - Elk lid van de OCMW-raad heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de OCMW-raad worden aangenomen, worden de notulen in die zin aangepast.
        Als er geen opmerkingen worden gemaakt, worden de notulen als goedgekeurd beschouwd en worden ze door de voorzitter van de OCMW-raad en de algemeen directeur ondertekend. In het geval de OCMW-raad bij spoedeisendheid werd samengeroepen, kan de OCMW-raad beslissen om opmerkingen toe te laten op de eerstvolgende vergadering.
        § 4. - Zo dikwijls de OCMW-raad het gewenst acht, worden de notulen geheel of gedeeltelijk staande de vergadering opgemaakt en door algemeen directeur en de meerderheid van de aanwezige raadsleden ondertekend.

        Feiten, context en argumentatie

        De notulen van de vergadering lagen acht dagen vóór de vergadering ter beschikking van de OCMW-raad.
        Elk raadslid heeft het recht opmerkingen te maken omtrent de redactie van deze notulen.
        Er werden geen op- of aanmerkingen geformuleerd.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Hugo Vankelecom, Marc Charlier, Bram Peters, Kristina Eyskens, Werner Aerts, Sofie Lombaert, Lut Kint, Monica Bruylandt-Van de Velde, Mario Van Rossum, Mark Van Roy, Dirk De Vos, Willy Roeykens, Robert Steuts, Geoffroy de Schaetzen, Bram Bartholomees, Omer Graulus, Sebastiaan Coudré, Thomas Geyns, Elmo Peeters, Serge Liesenborghs, Yvette Schepers, Geoffroy de Visscher, Nadine Gabet, Kelly Merckx, Ineke Casier, Ilse Vandenbemd
        Voorstanders: Hugo Vankelecom, Marc Charlier, Bram Peters, Kristina Eyskens, Werner Aerts, Sofie Lombaert, Lut Kint, Monica Bruylandt-Van de Velde, Mario Van Rossum, Mark Van Roy, Dirk De Vos, Willy Roeykens, Robert Steuts, Geoffroy de Schaetzen, Bram Bartholomees, Omer Graulus, Sebastiaan Coudré, Thomas Geyns, Elmo Peeters, Serge Liesenborghs, Yvette Schepers, Geoffroy de Visscher, Nadine Gabet, Kelly Merckx, Ineke Casier
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

        Enig artikel. De raad keurt de notulen goed van de vergadering van 24 juni 2021.

    • Interne zaken - Overheidsopdrachten & patrimoniumbeheer

      • Goedkeuring van de instelprijzen van de te verkopen loten van de verkaveling Galgeveld in Wezembeek-Oppem

        Aanwezig: Hugo Vankelecom, voorzitter
        Marc Charlier, Bram Peters, Kristina Eyskens, Werner Aerts, Sofie Lombaert, Lut Kint, Monica Bruylandt-Van de Velde, Mario Van Rossum, Mark Van Roy, Dirk De Vos, Willy Roeykens, Robert Steuts, Geoffroy de Schaetzen, Bram Bartholomees, Omer Graulus, Sebastiaan Coudré, Thomas Geyns, Elmo Peeters, Serge Liesenborghs, Yvette Schepers, Geoffroy de Visscher, Nadine Gabet, Kelly Merckx, Ineke Casier, raadsleden
        Ilse Vandenbemd, algemeen directeur waarnemend
        Verontschuldigd: Christine Tinlot, Jan Trappeniers, raadsleden
        Dirk Stoffelen, algemeen directeur waarnemend

        De raad bepaalt de instelprijzen voor openbare verkoop.

        Aanleiding

        De wegeniswerken voor de verkaveling Galgeveld te Wezembeek-Oppem zijn afgerond. De kavels zijn klaar voor verkoop. De instelprijzen moeten worden vastgelegd.

        Regelgeving

        - Artikelen 77 en 78 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
        Deze artikelen bepalen de bevoegdheden van de raad voor maatschappelijk welzijn.
        - De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
        - Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
        Dit decreet bundelt een aantal bestuurlijke decreten.
        - Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
        Deze artikels handelen over het bestuurlijk toezicht.
        - Beslissing van de OCMW-raad van 26 maart 2013
        De raad gaat principieel akkoord met de verkoop van het perceel.
        - Beslissing van het College van Burgemeester en Schepenen van Wezembeek-Oppem van 10 juli 2019
        Het college keurt de omgevingsvergunning voor de verkaveling goed.
        - Waardebepaling vanwege Topomeasure Landmeetkantoor van 15 juli 2021.
        De waarde van de afzonderlijke kavels wordt bepaald. 

        Feiten, context en argumentatie

        De wegenis- en rioleringswerken aan het perceel van de verkaveling Galgeveld te Wezembeek-Oppem zijn afgerond. De instelprijzen voor de openbare verkoop van de individuele loten moeten worden vastgelegd. Dienst overheidsopdrachten en patrimoniumbeheer stelt voor de waarderingen van de individuele loten, bepaald in het schattingsverslag van 15 juli 2021 van Landmeetkantoor Topomeasure, als instelprijs te hanteren, en wel als volgt:

        Lot 1 (4a 2ca): 223.000 euro
        Lot 2 (3a 86ca): 220.000 euro
        Lot 3 (3a 85ca): 220.000 euro
        Lot 4 (3a 85ca): 220.000 euro
        Lot 5 (3a 83ca): 220.000 euro
        Lot 6 (5a 56ca): 295.000 euro
        Lot 7 (3a 89ca): 205.000 euro
        Lot 8 (3a 72ca): 200.000 euro
        Lot 9 (3a 55ca): 195.000 euro
        Lot 10 (3a 38ca): 190.000 euro
        Lot 11 (3a 21ca): 185.000 euro
        Lot 12 (3a 91ca): 190.000 euro

        Budget

        De opbrengst van deze verkopen zal worden ingeschreven op budgetcode GBB/0050-2600200/OCMW/VB/IP-GEEN.

        Adviezen
        • Advies

           

          Advies ADV/2021/309 van Michele Roelandt van 29 juli 2021: Gunstig

        Adviezen
        Publieke stemming
        Aanwezig: Hugo Vankelecom, Marc Charlier, Bram Peters, Kristina Eyskens, Werner Aerts, Sofie Lombaert, Lut Kint, Monica Bruylandt-Van de Velde, Mario Van Rossum, Mark Van Roy, Dirk De Vos, Willy Roeykens, Robert Steuts, Geoffroy de Schaetzen, Bram Bartholomees, Omer Graulus, Sebastiaan Coudré, Thomas Geyns, Elmo Peeters, Serge Liesenborghs, Yvette Schepers, Geoffroy de Visscher, Nadine Gabet, Kelly Merckx, Ineke Casier, Ilse Vandenbemd
        Voorstanders: Hugo Vankelecom, Marc Charlier, Bram Peters, Kristina Eyskens, Werner Aerts, Sofie Lombaert, Lut Kint, Monica Bruylandt-Van de Velde, Mario Van Rossum, Mark Van Roy, Dirk De Vos, Willy Roeykens, Robert Steuts, Geoffroy de Schaetzen, Bram Bartholomees, Omer Graulus, Sebastiaan Coudré, Thomas Geyns, Elmo Peeters, Serge Liesenborghs, Yvette Schepers, Geoffroy de Visscher, Nadine Gabet, Kelly Merckx, Ineke Casier
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

        Enig artikel. De raad bepaalt de instelprijzen voor openbare verkoop van de afzonderlijke loten van de verkaveling Galgeveld te Wezembeek-Oppem, op basis van de waardebepaling van 15 juli 2021 vanwege Landmeetkantoor Topomeasure, als volgt: lot 1 (4a 2ca): 223.000 euro, lot 2 (3a 86ca): 220.000 euro, lot 3 (3a 85ca): 220.000 euro, lot 4 (3a 85ca): 220.000 euro, lot 5 (3a 83ca): 220.000 euro, lot 6 (5a 56ca): 295.000 euro, lot 7 (3a 89ca): 205.000 euro, lot 8 (3a 72ca): 200.000 euro, lot 9 (3a 55ca): 195.000 euro, lot 10 (3a 38ca): 190.000 euro, lot 11 (3a 21ca): 185.000 euro, lot 12 (3a 91ca): 190.000 euro

    • Mens - Welzijn

      • Goedkeuring van het reglement van de Speelbieb

        Aanwezig: Hugo Vankelecom, voorzitter
        Marc Charlier, Bram Peters, Kristina Eyskens, Werner Aerts, Sofie Lombaert, Lut Kint, Monica Bruylandt-Van de Velde, Mario Van Rossum, Mark Van Roy, Dirk De Vos, Willy Roeykens, Robert Steuts, Geoffroy de Schaetzen, Bram Bartholomees, Omer Graulus, Sebastiaan Coudré, Thomas Geyns, Elmo Peeters, Serge Liesenborghs, Yvette Schepers, Geoffroy de Visscher, Nadine Gabet, Kelly Merckx, Ineke Casier, raadsleden
        Ilse Vandenbemd, algemeen directeur waarnemend
        Verontschuldigd: Christine Tinlot, Jan Trappeniers, raadsleden
        Dirk Stoffelen, algemeen directeur waarnemend

        De raad keurt het reglement van de Speelbieb goed.

        Aanleiding

        De opening van de speelbieb is voorzien op 25 september.

        Regelgeving

        Decreet houdende de organisatie van preventieve gezinsondersteuning van 2 november 2013.

        Feiten, context en argumentatie

        De Speelbieb is een project van het Huis van het Kind. Gezinnen kunnen speelgoed uitlenen, zodanig dat er verscheidenheid in het speelgoed is, zonder dat ouders dit steeds dienen aan te kopen. Zowel vanuit ecologisch, economisch als sociaal oogpunt zou dit een aanwinst zijn voor onze gemeente.
        We richten ons in het bijzonder naar kwetsbare gezinnen, uiteraard zijn alle gezinnen welkom.
        Een reglement is nodig voor de werking van de spelotheek. Deze wordt gebruikt als leidraad doorheen de activiteiten en de beslissingen die genomen dienen te worden door de vrijwilligers ter plekke. Voor de uitwerking en formulering van het reglement werden verschillende partners betrokken en werden reglementen van uiteenlopende spelotheken geraadpleegd en geëvalueerd. Hieruit ontstond een reglement op maat van onze Speelbieb aangepast aan de Tervuurse context.

        Budget

        De gemeente Tervuren heeft een eenmalige subsidie van 29.981,81 euro ontvangen. De besteding van deze coronasubsidies werd voor de eerste keer goedgekeurd op het college van 17/08/2020. Met deze subsidies kon de loods ingericht worden en de nodige werkmiddelen aangeschaft worden. Om het gebruik van die middelen te kunnen opvolgen, wordt aan de lokale besturen gevraagd om in de digitale rapportering over hun jaarrekening de desbetreffende acties te koppelen aan de code ABB-ARM-COR.
        De werkingskosten van de speelbieb vallen verder onder het budgetartikel van het Huis van het Kind: 6143010/0900-00.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Hugo Vankelecom, Marc Charlier, Bram Peters, Kristina Eyskens, Werner Aerts, Sofie Lombaert, Lut Kint, Monica Bruylandt-Van de Velde, Mario Van Rossum, Mark Van Roy, Dirk De Vos, Willy Roeykens, Robert Steuts, Geoffroy de Schaetzen, Bram Bartholomees, Omer Graulus, Sebastiaan Coudré, Thomas Geyns, Elmo Peeters, Serge Liesenborghs, Yvette Schepers, Geoffroy de Visscher, Nadine Gabet, Kelly Merckx, Ineke Casier, Ilse Vandenbemd
        Voorstanders: Hugo Vankelecom, Marc Charlier, Bram Peters, Kristina Eyskens, Werner Aerts, Sofie Lombaert, Lut Kint, Monica Bruylandt-Van de Velde, Mario Van Rossum, Mark Van Roy, Dirk De Vos, Willy Roeykens, Robert Steuts, Geoffroy de Schaetzen, Bram Bartholomees, Omer Graulus, Sebastiaan Coudré, Thomas Geyns, Elmo Peeters, Serge Liesenborghs, Yvette Schepers, Geoffroy de Visscher, Nadine Gabet, Kelly Merckx, Ineke Casier
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

        Enig artikel. De raad keurt het reglement van de Speelbieb van het Huis van het Kind goed.


        Artikel 1 Algemeen
        Dit reglement is van toepassing in De Speelbieb van Tervuren. De Speelbieb is een deelwerking van de gemeente en wordt ondersteund vanuit het Huis van het Kind - Tervuren. De Speelbieb werkt bijna uitsluitend met vrijwilligers.
        De voertaal in de Speelbieb is het Nederlands.

        Artikel 2 Openingstijden
        Het adres van De Speelbieb is Loods, School van Tervurendreef, 3080 Tervuren (vlakbij de Markt van Tervuren)
        De openingsuren en dagen zijn:
            woensdagen Van 14 tot 16 uur
            zaterdagen Van 10 tot 12 uur
        De concrete openingsdagen en eventuele wijzigingen van openingsuren worden tijdig aangekondigd via melding in De Speelbieb en via de Facebookpagina (www.facebook.com/huisvanhetkindtervuren). Het bestuur van De Speelbieb heeft het recht om de openingsuren te wijzigen. Er kan ontleend en teruggebracht worden tot 15 minuten voor sluitingstijd.

        Artikel 3 Afspraken
        De bezoekers van de Speelbieb volgen steeds de richtlijnen van de medewerkers. De bezoeker kan ter plaatse voor algemene informatie en begeleiding steeds een beroep doen op de medewerkers. Speelbieb medewerkers hebben steeds het recht bezoekers aan te spreken wanneer de gedragscode niet wordt gerespecteerd. Bij het niet naleven van deze code door een bezoeker heeft de Speelbieb medewerker het recht om deze bezoeker te vragen het gebouw te verlaten.

        Artikel 4 Vertrouwelijkheid van de persoonsgegevens
        De wetgeving inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer is van toepassing. De bezoeker gaat akkoord met het gebruik van de door hem of haar ter beschikking gestelde persoonlijke gegevens, voor zover dit nodig is voor de werking van de Speelbieb. De bezoeker kan deze gegevens steeds inzien en wijzigen. De Speelbieb deelt de gegevens die tot de persoonlijke levenssfeer van de bezoeker behoren niet mee aan derden zonder toestemming van de bezoeker

        Artikel 5 Het lidmaatschap
        Per gezin of organisatie is een lidmaatschap nodig om materiaal te ontlenen. De geldigheidsduur start op het moment van aanvraag en eindigt een jaar later. Wijzigingen in de persoonlijke gegevens moeten door de bezoeker onmiddellijk worden meegedeeld. Tarief lidmaatschap voor inwoners van Tervuren en deelgemeenten: 10 euro per gezin per jaar. Tarief lidmaatschap voor niet-inwoners van Tervuren: 20 euro per gezin per jaar. Bij eerdere uitschrijving als lid, wordt er geen inschrijvingsgeld terugbetaald. Gezinnen die via het Sociaal Huis een voucher krijgen worden gratis lid.
        Hoe lid worden?
        Inschrijven kan in de Speelbieb, waarna men een ledenprofiel verkrijgt. Door zich in te schrijven in de Speelbieb verklaart de gebruiker zich akkoord met dit reglement en met de betaling van het lidgeld. Na inschrijving kan de bezoeker speelgoed ontlenen. Een lidmaatschap is gezins- of organisatiegebonden: elk gezin of organisatie is verantwoordelijk voor het gebruik van zijn/haar lidmaatschap en materiaal. Het uitgeleende speelgoed mag niet doorgegeven of uitgeleend worden aan derden. Zonder lidmaatschap kan er niet worden ontleend. We vragen van onze bezoekers correcte contactgegevens en de toestemming om hen via deze weg te contacteren voor communicatie over onze dienstverlening. Onze bezoekers dienen een wijziging van adres of telefoonnummer zo spoedig mogelijk te veranderen in hun ledenprofiel. De bezoeker is verantwoordelijk voor de correctheid van deze gegevens. Een lidmaatschap kan te allen tijde worden opgezegd door de Speelbieb indien de bepalingen in dit reglement niet worden nageleefd.

        Artikel 6 Ontlenen van het materiaal
        De bezoeker is verplicht de materialen, bij ontlenen of terugbrengen, te beschermen tegen alle mogelijke schadelijke invloeden. Daarom is hij/zij steeds verplicht om een tas of zak bij te hebben. Er kunnen maximaal 5 verschillende artikelen tegelijkertijd worden geleend. Bij het ontlenen moet de bezoeker ter plaatse de inhoud controleren. Indien een stuk ontbreekt of als er veel schade is, moet dit meteen gemeld worden. Wordt dit niet gemeld, dan kan over een boete voor verlies of schade niet gediscussieerd worden. De uitleentermijn bedraagt 4 weken. De uitleenperiode van een artikel kan éénmalig verlengd worden met één uitleenperiode. Dit kan online via onze catalogus of bij een van de medewerkers in de Speelbieb. Indien het einde van de uitleenperiode in een sluitingsperiode valt, wordt de uiterste terugbrengdatum aangepast.
        Uitlenen of verlengen van materialen is niet meer mogelijk indien de schuld €5,00 of meer bedraagt.

        Artikel 7 Terugbrengen materiaal
        De bezoeker draagt zorg voor de geleende materialen. Bij verlies of beschadiging moet hij/zij de volledige kostprijs betalen. Na betaling mag de klant het beschadigde materiaal houden. De prijs staat vermeld in de catalogus. Voor normale slijtage wordt geen boete aangerekend.
        Puzzels worden zoveel mogelijk ‘gemaakt’ teruggebracht. Het speelgoed moet tijdig, in oorspronkelijke staat, proper en volledig teruggebracht worden. Bij overschrijding van de uitleentermijn dien je te-laat-geld te betalen. Dit bedraagt de vermelde prijs op de speelgoedfiche in de catalogus. De eerste week wordt de bezoeker verwittigd via e-mail. Twee weken erna ontvangt men een eerste brief. Een maand erna ontvangt men een tweede brief met een factuur ter waarde van de niet ingeleverde materialen. De financiële dienst van het OCMW volgt de betaling van de factuur verder op volgens de gebruikelijke procedure. Het speelgoed moet tijdig, in oorspronkelijke staat, proper en volledig teruggebracht worden. Bij overschrijding van de uitleentermijn zal het stappenplan gevolgd worden. De bezoeker is verantwoordelijk voor de op zijn/haar naam geleende materialen. De bezoeker mag de uitgeleende materialen niet verder uitlenen.

        Artikel 8 Gedragsregels
        De Speelbieb is geen opvanginitiatief, de medewerkers zijn bijgevolg niet verantwoordelijk voor de kinderen. De kinderen kunnen ter plaatse vrij spelen onder ouderlijk toezicht. De begeleidende volwassene staat zelf in voor het kind. De Speelbieb en het terrein er rond worden in nette staat achtergelaten. Bij vertrek wordt het gebruikte materiaal opgeruimd. We verwachten dat iedere bezoeker zich houdt aan de volgende vooropgestelde gedragscode:
        • In het lokaal geldt een algemeen rook- en alcoholverbod.
        • Eten of drinken is niet toegestaan.
        • We vragen respect voor het meubilair.
        • Het toilet mag vrij gebruikt worden op voorwaarde dat met respect wordt omgegaan met de voorzieningen.
        • Op geen enkel moment of plaats in de speelbieb mag gedrag vertoond worden dat indruist tegen de openbare zeden.
        • Dieren worden niet toegelaten in de speelbieb, met uitzondering vanblindengeleide- en surveillancehonden.
        • Minderjarige bezoekers vallen onder de verantwoordelijkheid van hun ouders ofwettelijke voogd.
        • Elke schade of vernieling die wordt vastgesteld door een speelbiebmedewerkerof een andere bevoegde instantie moet vergoed worden door de overtreder.

        Artikel 9 Aansprakelijkheid
        De Speelbieb is niet verantwoordelijk voor ongevallen in de Speelbieb. De Speelbieb is ook niet verantwoordelijk voor diefstal of verlies. De Speelbieb kan niet aansprakelijk gehouden worden voor schade/ongevallen door gebruik van het uitgeleende materiaal. 

        Artikel 10 Akkoord
        Alle onvoorziene situaties die niet in het uitleenreglement werden opgenomen, zullen door de medewerkers afzonderlijk behandeld worden. Door gebruik te maken van de diensten van de Speelbieb verklaart de bezoeker zich akkoord met dit reglement. Het reglement kan geraadpleegd worden op de  Facebookpagina van Het huis van het Kind en is steeds beschikbaar in de speelbieb. Bij inschrijving wordt het reglement éénmalig meegegeven.
        Het niet naleven van deze richtlijnen leidt tot sancties, al naargelang de aard van de inbreuk:
        • Tijdelijke of definitieve uitsluiting van de speelbieb.
        • Bij ernstige vergrijpen: juridische gevolgen.
        • Bij vaststelling van schade aan gebouwen of interieur wordt de te betalen vergoeding bepaald na overleg met het bestuur.
        Het meldpunt op de website van Tervuren kan gebruikt worden om een verbetervoorstel, een opmerking of een klacht in te dienen. De Speelbieb van Tervuren maakt deel uit van het Huis van het Kind, Sociaal Huis Tervuren, Markt 7a/3 in 3080 Tervuren, met ondernemingsnummer BE 0212 174 830.

Namens OCMW-raad,

Ilse Vandenbemd
algemeen directeur waarnemend

Hugo Vankelecom
voorzitter