De vraag en het antwoord wordt aan de raad toegelicht en wordt in het audioverslag weergegeven.
Vraag via mail van 21 november 2025 van raadslid Thomas om een mondelinge vraag te agenderen op de gemeenteraad van 27 november 2025
Huishoudelijk reglement van de gemeenteraad
Art. 12. - De gemeenteraadsleden hebben het recht aan het college van burgemeester en schepenen vragen te stellen.
Het gemeenteraadslid dient de vraag in via brief of e-mail en richt de vraag aan de algemeen directeur (info@tervuren.be). Hij/zij krijgt binnen de twintig dagen na ontvangst een schriftelijk antwoord.
Het gemeenteraadslid kan in zijn schrijven expliciet verzoeken om de vraag als punt aan de agenda van de gemeenteraad toe te voegen. In dat geval wordt ze mondeling behandeld ter zitting, op voorwaarde dat de vraag ingediend is uiterlijk vier dagen voor de gemeenteraadszitting.
Een gemeenteraadslid kan voor de start van de zitting verzoeken om een ingediende vraag toch als extra agendapunt toe te voegen. Dit kan indien het niet mogelijk was om de vraag binnen de hierboven vermelde termijn in te dienen en de behandeling ervan niet tot de volgende gemeenteraad kan uitgesteld worden. Deze agendering volgt dan de procedure zoals voorzien in artikel 16 § 2.
We worden regelmatig gecontacteerd door handelaars uit Tervuren die zich zorgen maken over de parkeermogelijkheden voor hun klanten in de buurt van hun winkel. Er zijn niet genoeg parkeerplaatsen, maar bovendien vernemen we dat 9 x 2 parkeerplaatsen en een fietsenpark in Tervuren zullen worden verwijderd om ondergrondse afvalcontainers te plaatsen. Wat kunnen we deze handelaars antwoorden om hen gerust te stellen over een verbetering voor hun klanten om veilig te parkeren.
De vraag en het antwoord zijn integraal opgenomen in de audio-opname die op de webstek van de gemeente gepubliceerd wordt, zoals voorzien bij artikel 33 §2 van het huishoudelijk reglement.