Terug
Gepubliceerd op 15/10/2025

Agenda  Gemeenteraad

do 23/10/2025 - 20:30 De Eik

De voorzitter van de gemeenteraad nodigt u een eerste maal uit voor de zitting van:

  • Openbaar

    • Interne zaken - Secretariaat

      • Goedkeuring van de notulen van de gemeenteraad van 25 september 2025

      • Kennisname van de verhindering van een raadslid omwille van medische redenen en aanstelling van een vervanger

      • Onderzoek van de geloofsbrieven, aanstelling en eedaflegging van een opvolgend raadslid en automatische benoeming als lid van de raad van bestuur van Bexit

      • Kennisname van de verhindering van een raadslid omwille van verblijf in het buitenland en aanstelling van een vervanger

      • Onderzoek van de geloofsbrieven, aanstelling en eedaflegging van een opvolgend raadslid en automatische benoeming als lid van de raad van bestuur van Bexit

      • Bepaling van de rangorde van de raadsleden

      • Kennisname van de nominatieve aanduiding van leden en leden-vervangers in de gemeenteraadscommissies

      • Aanduiding van een vertegenwoordiger voor de algemene vergadering van Interrand

      • Kennisname van het overzicht van de data voor de gemeenteraad, OCMW-raad en raad van bestuur Bexit voor 2026

    • Interne zaken - Financieel beleid & boekhouding

      • Kennisname van de goedkeuring door de gouverneur van de jaarrekening over het boekjaar 2024 van de kerkfabriek Sint-Jan Evangelist Tervuren

      • Kennisname van de goedkeuring door de gouverneur van de jaarrekening over het boekjaar 2024 van de kerkfabriek Sint-Katharina Duisburg

      • Kennisname van de goedkeuring door de gouverneur van de jaarrekening over het boekjaar 2024 van de kerkfabriek Sint-Paulus Vossem

      • Kennisname van de goedkeuring door de gouverneur van de jaarrekening voor het boekjaar 2024 van de Anglicaanse kerk Saint Paul's Tervuren

      • Kennisname van de opvolgingsrapportering over de uitvoering van het meerjarenplan gedurende het eerste semester van 2025

    • Interne zaken - HR

      • Vaststelling van het algemeen kader van de selectieprocedure van een schooldirecteur

    • Interne zaken - Overheidsopdrachten & patrimoniumbeheer

      • Goedkeuring van de lastvoorwaarden en gunningswijze voor de opdracht 'Vormgeving en druk van het gemeentelijk infoblad'

    • Mens - Algemeen

      • Aanpassing van het reglement voor de gratis huisvuilzakken aan inwoners van Tervuren die genieten van het RVV-statuut in het kader van de invoering van de afvalrekening

      • Goedkeuring van het reglement met betrekking tot de besteding van de BOA boost-subsidie

    • Ruimte - Algemeen

      • Goedkeuring van de geactualiseerde lastvoorwaarden en de gunningswijze voor de aanleg van een recyclagepark op het bedrijventerrein Keiberg in Tervuren

    • Ruimte - Openbaar Domein

      • Goedkeuring van de nota 'Basisprincipes in het kader van beheer en onderhoud van riolering langs gewestwegen' en de overeenkomst inzake deze basisprincipes

      • Goedkeuring van de lastvoorwaarden en de gunningswijze voor het rioleringsproject TRV3019 Vander Achterstraat

      • Goedkeuring van de dadingsovereenkomst inzake de schade aan Melijndreef veroorzaakt door Verbraeken Infra in opdracht van Proximus

    • Mondelinge en schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en schepenen (art. 12 H.R.)

      • Mondelinge vraag over de verkeerssituatie aan de Albertlaan en Oppemstraat (raadslid de Beauffort)

      • Mondelinge vraag over de afvalcijfers over de laatste 5 jaar (raadslid de Visscher)

Namens Gemeenteraad,

Dirk Stoffelen
algemeen directeur

Mario Van Rossum
voorzitter