Het riooldeksel in de Stationsstraat ter hoogte van huisnummer 77 dient hersteld te worden.
- Artikel 130bis van de Nieuwe Gemeentewet over de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen voor de tijdelijke politieverordeningen op het wegverkeer.
- Artikel 286 §1,°1 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 over de bekendmaking van reglementen en verordeningen van het college en de raad door de burgemeester via de webtoepassing van de gemeente.
- Artikel 287 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 over de bekendmaking van besluiten.
- Het koninklijk besluit van 1 december 1975 over het algemeen reglement van de politie van het wegverkeer.
- Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 over de plaatsing van verkeersborden.
- Het ministerieel besluit van 7 mei 1977 over het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg.
- De algemene omzendbrief over wegsignalisatie.
- Het raadbesluit van 22 december 2022 over het aangepast belastingreglement voor de inname van het openbaar domein.
- Het raadbesluit van 23 februari 2023 over de aanpassing van het gewijzigd belastingreglement voor de inname van het openbaar domein.
Het riooldeksel in de Stationsstraat ter hoogte van huisnummer 77 is verzakt en dient te worden opgehaald.
Rekening houdend met de weersvoorspellingen en de geluidsoverlast voor de buurtbewoners dient de verzakking zo snel mogelijk te worden hersteld.
De werkzaamheden voor het ophalen van het riooldeksel worden uitgevoerd door de firma Grizaco NV en zal maximum 1 werkdag duren.
Tijdens het uitvoeren van deze werkzaamheden zijn er tijdelijk verkeers- en veiligheidsmaatregelen nodig:
- Al het gemotoriseerd verkeer wordt verboden in de Stationsstraat tussen de Oude Voordelaan en de N3 Leuvensesteenweg;
- Al het gemotoriseerd verkeer, uitgezonderd plaatselijk verkeer, wordt verboden in de Stationsstraat tussen de Dorpsstraat en de Oude Voordelaan en in de Dorpsstraat;
- Het doorgaand gemotoriseerd verkeer wordt in beide rijrichtingen omgeleid via de Lindenberg, Kouterstraat en Sint-Pauluslaan.
De gemeentelijke dienst openbaar domein bedeelt een bewonersbrief in de Stationsstraat.
De signalisatie wordt geplaatst door de gemeentelijke dienst werken in eigen beheer, moet geplaatst worden volgens het standaardbestek 250 en mag geen hinder vormen voor de zwakke weggebruikers.
Bij niet-afsluiting van de rijbaan moet de doorgang van het verkeer altijd mogelijk blijven > 3 meter.
Politiezone Voer en Dijle geeft een gunstig advies voor deze inname van het openbaar domein en de bijhorende omleiding.
Artikel 1. Het college stelt een gemeentelijke verordening vast voor het afsluiten van de Stationsstraat ter hoogte van huisnummer 77 voor het herstellen van een riooldeksel, op donderdag 7 december 2023 tussen 9 uur en 15.30 uur.
Artikel 2. Verkeerstechnische maatregelen:
verkeersmaatregelen |
datum |
locatie van de signalisatie |
beschrijving van de signalisatie |
Parkeren verboden in de Stationsstraat tussen de Oude Voordelaan en de N3 Leuvensesteenweg |
- op donderdag 7 december 2023
|
Stationsstraat tussen de N3 Leuvensesteenweg en de Oude Voordelaan |
- E1 verkeersbord: parkeren verboden - onderbord type X: pijl omhoog. - onderbord met referentie nummer 1991357 en de datum |
Gemotoriseerd verkeer in de Stationsstraat tussen de N3 Leuvensesteenweg en de Oude Voordelaan |
Zoals vermeld op bijgevoegd signalisatieplan dat integraal deel uitmaakt van deze toelating
|
||
Al het verkeer, uitgezonderd plaatselijk verkeer, verboden in: |
|||
Het doorgaand gemotoriseerd verkeer wordt in beide rijrichtingen omgeleid via de Sint-Pauluslaan, Kouterstraat, Lindenberg |
Artikel 3. De dienst werken in eigen beheer verzorgt:
- het leveren en het ophalen van de signalisatie;
- het instellen van het parkeerverbod.
Artikel 4. De aanvrager is verantwoordelijk voor:
- de correcte plaatsing van de geleverde signalisatie voor het begin van het evenement
- het verplaatsen van de signalisatie naar de kant van de rijbaan na het einde van evenement, zonder dat dit hinder veroorzaakt voor de weggebruikers.