De raad keurt de notulen goed.
Artikelen 32 en 33 van het huishoudelijk reglement van de OCMW-raad
Artikel 32. §1. - De notulen van de OCMW-raad vermelden, in chronologische volgorde, alle besproken onderwerpen, alsook het gevolg dat gegeven werd aan die punten waarover de OCMW-raad geen beslissing heeft genomen.
Zij maken eveneens duidelijk melding van alle beslissingen. Behalve bij geheime stemming of bij unanimiteit, vermelden de notulen voor elk raadslid of hij/zij voor of tegen het voorstel heeft gestemd of zich onthield.
§ 2. - Het zittingsverslag wordt vervangen door een audio-opname van de openbare zitting van de OCMW-raad. Deze audio-opname wordt op de website gepubliceerd.
§ 3. - Als de OCMW-raad een aangelegenheid overeenkomstig artikel 4, §2 en artikel 5 van dit reglement in besloten vergadering behandelt, vermelden de notulen alleen de beslissingen en wordt er geen audio-opname gemaakt.
Artikel 33. §1. - De notulen van de vergadering van de OCMW-raad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld overeenkomstig de bepalingen van artikel 277 en 278 van het decreet over het lokaal bestuur.
§ 2. - De notulen van de vorige vergadering zijn, behalve in spoedeisende gevallen, ten minste acht dagen voor de vergadering ter beschikking via het intranet.
§ 3. - Elk lid van de OCMW-raad heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de OCMW-raad worden aangenomen, worden de notulen in die zin aangepast.
Als er geen opmerkingen worden gemaakt, worden de notulen als goedgekeurd beschouwd en worden ze door de voorzitter van de OCMW-raad en de algemeen directeur ondertekend. In het geval de OCMW-raad bij spoedeisendheid werd samengeroepen, kan de OCMW-raad beslissen om opmerkingen toe te laten op de eerstvolgende vergadering.
§ 4. - Zo dikwijls de OCMW-raad het gewenst acht, worden de notulen geheel of gedeeltelijk staande de vergadering opgemaakt en door algemeen directeur en de meerderheid van de aanwezige raadsleden ondertekend.
De notulen van de vergadering lagen acht dagen vóór de vergadering ter beschikking van de OCMW-raad.
Elk raadslid heeft het recht opmerkingen te maken omtrent de redactie van deze notulen.
Er werden geen op- of aanmerkingen geformuleerd.
Enig artikel. De raad keurt de notulen goed van de vergadering van 24 november 2022.
De raad neemt kennis van het ontslag van Monica Van de Velde als lid van de raad voor maatschappelijk welzijn vanaf 1 januari 2023.
Mail van raadslid Monica Van de Velde van 23 oktober 2022 aan de voorzitter van de gemeenteraad
- Artikel 13, §1 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het gemeenteraadslid dat ontslag wil nemen, deelt dat schriftelijk mee aan de voorzitter van de gemeenteraad. Het ontslag is definitief zodra de voorzitter van de gemeenteraad de kennisgeving ontvangt.
- Artikel 70 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het ontslag van het mandaat van gemeenteraadslid houdt van rechtswege het ontslag van het mandaat van lid van de raad voor maatschappelijk welzijn in.
Enig artikel. De raad neemt kennis van het ontslag van Monica Van de Velde als lid van de raad voor maatschappelijk welzijn vanaf 1 januari 2023.
De raad neemt kennis van de nieuwe samenstelling van het vast bureau met de burgemeester als voorzitter van het vast bureau en de schepenen als leden van het vast bureau, met overeenkomstige rangorde.
Het mandaat van vijfde schepen Jan Trappeniers gaat in van rechtswege op 1 januari 2023. Daardoor is hij van rechtswege ook lid van het vast bureau.
- Artikel 79 van het decreet lokaal bestuur
Met behoud van de toepassing van artikel 27bis van de OCMW-wet van 8 juli 1976 is de burgemeester van rechtswege de voorzitter van het vast bureau en zijn de schepenen van rechtswege de leden van het vast bureau.
De eedaflegging als schepen geldt ook als de eedaflegging als lid van het vast bureau.
De rang die de schepenen innemen, is van rechtswege de rang die ze innemen als lid van het vast bureau, waarbij de voorzitter van het vast bureau wordt geacht een hogere rang in te nemen dan een lid van het vast bureau.
De gezamenlijke akte van voordracht van kandidaat-schepenen maakt melding van de naam van de opvolger van Christine Tinlot vanaf 1 januari 2023: Jan Trappeniers (CD&V).
Jan Trappeniers, geboren te Leuven op 13 juli 1980, legde in openbare vergadering van de gemeenteraad de decretaal voorgeschreven eed af in handen van de burgemeester:
"Ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen."
Enig artikel. De raad neemt kennis van de nieuwe samenstelling van het vast bureau vanaf 1 januari 2023 met Jan Trappeniers als nieuw (vijfde) lid van het vast bureau in de plaats van Christine Tinlot.
De raad keurt de resultatenbundel voor de opmaak van een missie, visie en waarden goed.
Naar aanleiding van de opmaak van een missie, visie en waarden werden de resultaten van de eerste projectfase (september 2022 - november 2022) gebundeld. De resultaten en een voorstel voor de aanpak van de tweede fase worden voorgelegd aan de raad.
De opmaak van een missie en een visie is één van de beheersmaatregelen in de doelstelling rond organisatiebeheersing 'De organisatie heeft het (beleids)planningsproces volledig doorlopen', zoals opgenomen in de Leidraad Organisatiebeheersing voor Lokale Besturen (Audit Vlaanderen).
De gemeente en het OCMW leveren een unieke bijdrage aan een lokale gemeenschap. Door het bepalen van een missie en een visie wordt een gemeenschappelijk doel voor ogen gehouden en wordt richting gegeven aan het dagelijks werk. De missie, de visie en de waarden zijn belangrijk voor de verdere ontwikkeling van een organisatie. Een missie omschrijft het bestaansrecht en vormt een kenmerkend deel van de identiteit van een organisatie. Een visie omvat een duurzame blik op de toekomst waarin ambitieuze doelen worden geformuleerd om deze missie te realiseren. De vormgeving van een missie en een visie wordt sterk bepaald door de waarden die een organisatie wenselijk en nastrevenswaardig vindt. Een individu leeft in zijn persoonlijke leven naar waarden waar hij belang aan hecht. Ook een organisatie kan haar belangrijkste kernwaarden bepalen. Door gezamenlijk betekenis te geven en de waarden te vertalen naar concrete gedragingen kan iedereen de waarden in de praktijk hanteren en nastreven. Om een gedragen en doorleefde missie, visie en waarden te realiseren werd het personeelsteam bottom-up betrokken en intensief bevraagd. De waardevolle inbreng van de personeelsleden vormde een stevige basis en wees het college en het managementteam de weg. Een missie, een visie en de waarden voel- en zichtbaar maken, zowel intern voor de personeelsleden als extern voor de Tervurenaar, aanziet het bestuur als een essentiële taak en een belangrijk doel bij de verdere aanpak en de tweede fase van het project. Deze nota omvat alle resultaten van de eerste fase van het project.
Enig artikel. De raad keurt de missie, visie, waarden van het lokaal bestuur Tervuren en de verdere aanpak van het project goed.
De raad neemt kennis van het besluit van de gouverneur.
Brief via het digitaal loket ontvangen op 22 november 2022 van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
- Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en in het bijzonder de artikelen 260 tot en met 262 over de jaarrekening.
- Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en in het bijzonder artikel 332, §1
Alle besluiten en opmerkingen van de toezichthoudende overheid worden ter kennis gebracht op de eerstvolgende vergadering van de gemeenteraad of van de raad voor maatschappelijk welzijn.
- Het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids-en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen en in het bijzonder de artikelen 17 tot en met 26.
- Het ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen en in het bijzonder de artikelen 2 tot en met 4.
Enig artikel. De raad neemt kennis van het besluit van de gouverneur van 22 november 2022 over de goedkeuring van de jaarrekening over het financiële boekjaar 2021 van de gemeente en het OCMW van Tervuren.
De raad stelt het deel van het OCMW van de derde aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 van de gemeente en het OCMW vast.
Minstens éénmaal per jaar wordt het meerjarenplan van gemeente en OCMW aangepast.
- Artikel 78, tweede lid, 4° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Dit artikel bepaalt de bevoegdheden van de raad voor maatschappelijk welzijn.
- Artikel 249 en volgende van het decreet lokaal bestuur
Deze bepalingen handelen over de opmaak van en de aanpassingen aan het meerjarenplan en de te volgen procedure.
- Het besluit van de Vlaamse regering van 30 maart 2018 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.
Dit besluit regelt de inhoud van de beleidsrapporten.
- Het ministerieel besluit van 26 juni 2018 over de beleids- en beheerscyclus.
Dit besluit legt de verplichte modellen van de verschillende schema's van het meerjarenplan en de aanpassing ervan vast.
Minstens één keer per jaar wordt het meerjarenplan aangepast, waarbij minstens de kredieten van het volgende boekjaar worden vastgesteld. Indien nodig kunnen ook de kredieten van het lopende boekjaar worden aangepast.
Bij elke aanpassing wordt het resultaat van de intussen vastgestelde jaarrekeningen verwerkt.
Een aanpassing van het meerjarenplan omvat minstens een aangepaste financiële nota, een toelichting en eventuele wijzigingen van de strategische nota.
Artikel 1. De raad stelt het deel OCMW van de derde aanpassing van het geïntegreerd meerjarenplan 2020-2025 van de gemeente en het OCMW Tervuren vast.
Artikel 2. Het aangepast meerjarenplan, in bijlage gevoegd, maakt integraal deel uit van dit besluit.
Artikel 3. De lijst van de nominatieve toelagen, zoals opgenomen in de toelichting bij het meerjarenplan, wordt goedgekeurd.
Artikel 4. Het aangepast geïntegreerd meerjarenplan 2020-2025 is te raadplegen op de website van Tervuren www.tervuren.be/gemeente-en-bestuur/bestuur/meerjarenplan
De raad keurt het dienstencontract De Zevenster goed
Het huidig dienstencontract voor het gebruik van De Zevenster is verouderd en moet worden vervangen door een nieuwe overeenkomst.
- Dienstencontract van 29 juni 2012
- Circulaire dienstencentra AOIF 39/2005 van 27 september 2005
Bedrijven- of dienstencentra hebben als hoofdactiviteit het verlenen aan ondernemingen, zelfstandigen of beoefenaars van een vrij beroep, van een geheel van niet te scheiden diensten door middel van een complete en geïntegreerde infrastructuur. Dit geheel van diensten dat tegen een forfaitaire prijs wordt aangeboden, omvat tegelijkertijd de terbeschikkingstelling van gemeubelde, privatieve lokalen, het gebruik van een infrastructuur die voor het gemeenschappelijk gebruik van alle "huurders" is bestemd (vergaderzalen, sanitair, ontvangst- of ontspanningsruimte, fax, kopieerapparaat, enz.), het gebruik van een telefoon- en bureauticanetwerk, evenals diensten van diverse aard (zoals het onthaal van bezoekers, het ontvangen van de post, het onderhoud van de lokalen, enz.).
De overeenkomst tussen AGB Bexit en het OCMW Tervuren, dat het gebruik van het dienstencentrum De Zevenster regelt, is niet meer aangepast aan de huidige realiteit. De gebruiksvergoeding werd berekend in 2011 op basis van ramingen. Ondertussen is het gebouw al vele jaren in gebruik en beschikt Bexit over meerdere onderhoudscontracten waardoor de uitgaven beter kunnen worden ingeschat. Bexit heeft in de loop van de jaren geïnvesteerd in nieuwe technieken en blijft investeren in bijvoorbeeld nieuwe IT-toepassingen. De gebruiksvergoeding werd herberekend op basis van deze informatie.
In 2016 is het vrijetijdscentrum De Warandepoort in gebruik genomen. We houden in de berekeningen rekening met deze locatie als uitbreiding van het dienstencentrum. Echter is niet de volledige oppervlakte van De Warandepoort gebruikt als dienstencentrum. In de berekening van de nieuwe gebruiksvergoeding houden we rekening met 15,43% van de oppervlakte. Algemene uitgaven die niet rechtstreeks kunnen toegewezen worden aan het dienstencentrum worden herleid tot 15,43%.
De oude overeenkomst werd opgesteld op basis van gebruikte m² door het OCMW. Er was toen een strikte scheiding met de gemeente Tervuren. Ondertussen zijn de 2 organisaties geïntegreerd, waardoor deze scheiding voor een aantal diensten, zoals HRM en Financiën, niet meer van toepassing is. Een aantal diensten zijn in de loop van de jaren naar een andere ruimte verhuisd. De vergaderzalen werden eveneens herschikt. Hierdoor is de berekening per m² achterhaald. De dienst financieel beleid en boekhouding stelt daarom voor om de berekening te maken volgens werkplek. Er zijn in totaal 138 werkplekken vastgesteld, waarvan 103 plekken voor de gemeente Tervuren, 28 voor het OCMW en 7 voor Bexit zelf.
De nieuwe gebruiksvergoeding gaat uit van een gemiddelde kost per werkplek. De duur van het contract is beperkt tot 31 december 2025. Het is de bedoeling dat de gebruiksvergoeding wordt herberekend op basis van het volgend meerjarenplan.
De gebruiksvergoeding van 340.732,91 euro incl. 21% btw wordt voorzien op het artikel 2023/GBB/0190-09/6100800/OCMW/IZ/IP-GEEN in 2023 en volgende jaren van het meerjarenplan.
Gunstig visum VSM/2022/207 van Financieel advies van 06 december 2022
Enig artikel. De raad keurt het dienstencontract De Zevenster goed.
De raad gaat akkoord met de verkoop.
De afdeling Schattingen en waarderingen van de Vlaamse overheid bezorgt het schattingsverslag.
- Artikels 78, 84 en 293 van het decreet lokaal bestuur.
Het stellen van daden van beschikking met betrekking tot onroerende goederen behoort tot de bevoegdheid van de raad.
- Het decreet van 19 december 2014 houdende de Vlaamse Vastgoedcodex
Het vastleggen, van de bevoegdheid van de Vlaamse commissarissen inzake vermogensrechtelijke verrichtingen;
- Het Besluit van de Vlaamse Regering van 19 december 2014 houdende de uitvoering van de Vlaamse Vastgoedcodex;
- Het Besluit van de administrateur-generaal van de Vlaamse Belastingdienst van 10 maart 2022, tot aanwijzing van de Vlaamse commissarissen
- Beslissing van het vast bureau van 22 april 2022
Principieel akkoord tot vervreemden
Het OCMW is eigenaar van een perceel grond van +/- 480m² groot, gelegen te Machelen, dat ingekleurd is voor +/-20% als zone voor luchthavengerelateerde activiteiten en +/-80% als bufferzone, kadastraal gekend als 2/B/67/2. Het perceel is niet verpacht.
Het OCMW werd door De Werkvennootschap ingelicht over de aanleg van een luchthaventram en meer bepaald de heraanleg van de Hermeslaan, die een impact veroorzaken voor het perceel in eigendom van het OCMW.
Vermits het algemeen belang wordt gediend door een merkelijke verbetering van de verkeerssituatie in een moeilijk bereikbare en problematische regio op het vlak van verkeer, is een afwijking van de verplichting tot openbare verkoop toegestaan, en kan onderhands worden verkocht.
Dit perceel staat in de inventaris van eigendommen van het OCMW gewaardeerd aan 3.571 euro (of 7,44 euro per m²).
De afdeling schattingen en waarderingen van de Vlaamse overheid schat het perceel op 14.500 euro (incl. wederbeleggingsvergoeding en wachtinteresten). De akte zal worden verleden voor de commissaris van de afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse Overheid.
De ontvangsten zullen geboekt worden op het budgetartikel GBB/0050-00/2600200/OCMW/VB/IP-GEEN.
Enig artikel. De raad gaat akkoord met de onderhandse verkoop van het perceel Belsenveld in Machelen, kadastraal gekend als afdeling 2, sectie B, nummer 67/2, 4are 80ca groot volgens het kadaster, aan De Werkvennootschap, in het kader van het algemeen belang. De akte zal worden verleden voor de commissaris van de Vlaamse Vastgoedtransacties.
De raad keurt de nieuwe overeenkomst en vergoeding goed.
Brief van Fluvius van 7 oktober 2022
De vergoeding voor oplaadpunten is historisch ontstaan bij de start van de werking met budgetmeters. Sindsdien is er veel veranderd. De noodzaak is dus ontstaan om een andere invulling te bepalen voor de toekenning van een oplaadvergoeding aan de OCMW's, alsook om de verdelings- en/of toekenningscriteria te herzien.
- Het besluit van de Vlaamse regering van 16 september 1997 inzake de minimumlevering van elektriciteit
- De ministeriële omzendbrief van 20 november 2001 betreffende het recht op minimumlevering van elektriciteit en de rol van de lokale adviescommissie
- Het besluit van de Vlaamse regering van 31 januari 2003 betreffende de openbare dienstverplichtingen in de vrijgemaakte energiemarkt
- De overeenkomst die door de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten is bedongen t.a.v. Eandis (nu Fluvius)
- De overeenkomst die werd gesloten tussen het OCMW Tervuren en Eandis op 28 juni 2004
- Artikelen 31, 32, 33 § 2 en 3, 37 en 60 van de organieke wet van 8 juli 1976 betreffende de openbare centra voor maatschappelijk welzijn
In de regelgeving wordt aan de netwerkbeheerders opgelegd dat er per gemeente minstens één oplaadpunt ter beschikking moet zijn. Om dit te kunnen realiseren, is er een samenwerking uitgewerkt met de OCMW's. Ook het OCMW Tervuren sloot in het kader van deze samenwerking een overeenkomst af met Eandis in 2004.
Sinds 2004 is er echter veel veranderd. Vooreerst was er de introductie en de ruime verspreiding van de selfservice oplaadterminals. Samen met de uitrol van de digitale meter met de mogelijkheid om van thuis uit online betalingen te kunnen doen, is het betalingslandschap voor de digitale meter met prepaidkaarten grondig hertekend. Fluvius stelt vast dat gemiddeld reeds 85% van de klanten met een digitale meter in prepaid gebruik maakt van de mogelijkheid om online te betalen en bijgevolg dus geen verplaatsing naar een oplaadterminal meer doet.
De nieuwe overeenkomst die ter goedkeuring aan het OCMW wordt voorgelegd, wordt ondersteund door de VVSG. De grondslagen voor de betaling van de vergoeding zijn enerzijds het beheer door het OCMW van minstens één oplaad-/betaalterminal en anderzijds de ondersteuning van de OCMW's aan de netwerkbeheerders op diverse aspecten. De nieuwe overeenkomst gaat in op 1 januari 2023.
Deze werkingssubsidie is voorzien in het meerjarenplan 2023-2025 en wordt geboekt op budgetartikel 2022/GBB/0900-00/7408130/OCMW/MENS/IP-GEEN.
De vergoeding voor de werkingsjaren 2023 en 2024 zal dezelfde zijn als in het werkingsjaar 2021; deze bedraagt 8.966,34 euro. De vergoeding voor het werkingsjaar 2025 wordt gesimuleerd op 7.341,60 euro.
Enig artikel. De raad keurt de nieuwe overeenkomst en de vergoeding voor de komende werkingsjaren voor het beheer van de betaalterminals en de ondersteunende activiteiten aan OCMW's goed met ingang van 1 januari 2023.
De raad keurt de aanpassingen van de steunnormen goed.
Beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 27 oktober 2020
De steunnormen vormen het kader waarbinnen de financiële steunverlening door de dienst welzijn wordt vormgegeven. De huidige steunnormen werden goedgekeurd door de OCMW-raad in de zitting van 27 oktober 2020.
- Organieke wet van 8 juli 1976;
- Wet 26 mei 2002 betreffende recht op maatschappelijke integratie;
- Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
De steunnormen zijn een dynamisch gegeven, die op basis van veranderende tendensen in de maatschappij op regelmatige basis moeten worden geëvalueerd en bijgestuurd. De huidige steunnormen moeten worden bijgestuurd, om tegemoet te komen aan enkele evoluties in de bredere maatschappij en op regelgevend vlak.
De voorgestelde aanpassingen hebben betrekking op:
- de categoriebepaling samenwonende / alleenstaande
- berekening van het leefloon bij voordelen in natura inzake gratis woonst
De aanpassingen aan de steunnormen werden integraal toegelicht op het bijzonder comité voor de sociale dienst van 4 oktober 2022. Na grondig beraad werd een positief advies gegeven over de aanpassing van de steunnormen.
Enig artikel. De raad keurt de steunnormen waarbinnen de financiële steunverlening door de dienst welzijn wordt vormgegeven goed.
De raad keurt de opzeg van 2 opvangplaatsen goed.
Het Lokaal Opvanginitiatief (LOI) Tervuren bestaat momenteel uit een plaatsenconfiguratie van 12 opvangplaatsen verspreid over 3 woningen. De aanleunwoning gelegen in de H. Boulangerlaan 97 werd ingericht als lokaal opvanginitiatief. Het vast bureau keurde de afbraak van deze woningen goed.
- De wet van 12 januari 2007 betreffende de opvang van asielzoekers en van andere categorieën van vreemdelingen vormt de referentie inzake de opvang, in België, van verzoekers om internationale bescherming en van bepaalde andere categorieën van vreemdelingen
- Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Het OCMW Tervuren heeft een plaatsenconfiguratie van 12 personen binnen het lokaal opvanginitiatief. Binnen het LOI vangt de dienst welzijn momenteel 3 families op, verspreid over 3 woningen. In de woning gelegen in de H. Boulangerlaan 58 wordt een familie van 5 opgevangen (plaatsenconfiguratie van 6 opvangplaatsen) en in de woning gelegen in de Waterhoenlaan 11 wordt een familie van 3 opgevangen (plaatsenconfiguratie van 4 opvangplaatsen). Deze woningen worden gehuurd via de sociale huisvestingsmaatschappij Elk zijn Huis.
In de derde woning gelegen in de H. Boulangerlaan 97 wordt een familie van 2 personen opgevangen (plaatsenconfiguratie van 2 opvangplaatsen). Deze woning behoort tot de aanleunwoningen die afgebroken zullen worden. De familie heeft een transfer aangeboden gekregen naar Grimbergen en is op 5 december 2022 verhuisd.
De dienst welzijn is op zoek gegaan naar een nieuwe woning om de plaatsenconfiguratie op peil te houden. Aangezien de huurprijzen op de privémarkt van Tervuren te hoog zijn, stelde de dienst de vraag aan de sociale huisvestingsmaatschappij Elk zijn Huis of er nog een derde woning kon worden ingehuurd als LOI. In eerste instantie was hun antwoord negatief aangezien EZH in principe de verhuur buiten de sociale huur aan de OCMW's van het werkgebied voor LOI beperkt tot één woning per gemeente. In tweede instantie kon er toch een appartement aangeboden worden in het appartementsgebouw Lindeboomstraat 25 gelet op de tijdelijke structurele leegstand. De dienst welzijn ging kijken naar 2 appartementen in de Lindeboomstraat 25. De kosten die hierin zouden moeten geïnvesteerd worden, wegen niet op tegen de mogelijke korte duur van het inhuren van één van deze appartementen.
De dienst welzijn stelt dan ook voor om het contingent met 2 plaatsen op te zeggen en de plaatsenconfiguratie te bepalen op 10 personen met ingang van 1 januari 2023.
Enig artikel. De raad keurt de opzeg van 2 opvangplaatsen vanaf 1 januari 2023 binnen het Lokaal Opvanginitiatief van Tervuren goed.
De voorzitter sluit de zitting op 23/12/2022 om 09:46.
Namens OCMW-raad,
Dirk Stoffelen
algemeen directeur
Hugo Vankelecom
voorzitter